lördag 22 maj 2010

pyssel, darr och långt gräs

Välbehövlig vila, sovmorgon, frukost med extra vitaminer, lite mer att dricka, plocka fram alla prylar, planera nästa matintag, när skall vi åka?
Lungt och metodiskt, helt enligt plan rullar uppladdningen vidare. Drickabälte fyllt med två doser vatten, en blandsaft och den sista för sprängkullsgatan: CocaCola! Nummerlapp monterad, naglar justerade, ärr på magen tejpat, en försiktighetstejpning på höger häl mest för att hålla paranojan nere lite. Linser i ögonen och mumma i armhålan.
MEN! säg det lugn som varar, i all fokus på att ladda och varva ner har jag helt bortsett från att klippa gräset. Med tanke på att jag gödslade för ett par veckor sedan och att det igår kom en rotväta av rang samtidigt som det är hyggligt varmt ute så växer det, snabbt... (mellan mossan vill säga. Reds.Anm.) Så nu är det bara att se det som ett uppvärmningspass, leta fram jagaren och ut o slå lite. Sen återgår jag till det feng-shui-liknande uppladdningstillstånd jag befann mig i för bara ett par minuter sedan.

Jag ser att bettingen fortgår, mycket spännande och kul att ni tror på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar