fredag 18 juni 2010

Helgtipset 10w24

Denna helgen kan du antingen titta på den stora festen i Stockholm eller så ägnar du dig åt lite riktig kultur, MotoGP-cirkusen har slagit ner sina tillfälliga bopålar på Silverstone i England. Stor show, tät och intensiv racing kan redan på förhand utlovas! Om man gillar sömnpiller så lär fotbollsvm fortsätta rulla på ett tag till...

Om man som supporter till undertecknad vill följa mina fortsatta bravader så rekommenderar jag ett besök på Remmene skjutfält på söndag, nej, jag har inte gått med i hemvärnet, det vankas endurotävling.
Senaste, och för övrigt den enda, gången jag "åkte" enduro var en kylslagen novemberdag i stenungsund för fem år sedan. Nu skall jag få mer erfarenhet av att putta hoj långt ut i skogen, gyttjepölar djupa som marianergraven, stenskravel som får rocky mountain att blekna och mjölksyra strax efter startlinjen. Men kul skall det bli! Ni lär inte slippa race-report i min absoluta motorsportdebut! Om man inte räknar interna tävlingar i hyrkart som tävlingar på riktigt så är detta första gången jag sätter tävlingsnummer på fordonet...
Foto:Worldpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar