söndag 21 mars 2010

Seedad!

Första milstolpen i vårens kutande är nu avklarad, siktet inställt på nästa batalj i maj!
Dagens mål var att springa de 10.5 kilometrarna på mellan 50-55 minuter, allt för att kvala in i en lagom snabb startgrupp i huvudloppet över 21km. Det föll ut planenligt och jag klockade 51:45 på min egna klocka. Ett tecken på att det gick bra är att jag aldrig sprungit en mil snabbare någonsin...*ler*

Några bilder från dagen:


Dagens fadäs, hur vore det om man tog med sig en strumpa för varje fot? Speciellt som att dom är ganska tydligt märkta... Å andra sidan har jag inte lidit så svårt av det, det gick att fullfölja ändå...

Andra varvet, efter ca 8km, fortfarande pigg och rask i steget...
Upploppet, ca 195 i puls och drivet sker på ren vilja.
Missvisande tid, klockan visar när starten gick,
min tid räknas från passeringen av startlinjen.
Så det är faktiskt bättre än va det verkar.

Belöningens tid, hela 13 gram choklad...
Stort tack till min kära Amanda som agerade manager, fotograf, vattenbärare, coach och reseledare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar